Top
Gå tilbake til nye biler
Hyundai IONIQ electric

Hyundai IONIQ electric

Nye IONIQ electric gir deg fascinerende kjøreopplevelser og en rekkevidde på 311 km per lading.* Det nye litium-ion polymerbatteriet kan lades til 80 % på under en time med en hurtiglader. Dette er bare begynnelsen. Next Awaits.

Praktisk teknologi med stilrent design

Designet til IONIQ er optimert for best mulig energiutnyttelse. En luftmotstandskoeffisient på 0,24 gjør den til en av de mest aerodynamiske bilene på markedet. Under det stilrene designet skjuler det seg et karosseri konstruert for høye ytelser og høy sikkerhet. Bruk av lett aluminium og avansert høyfast stål reduserer vekten og dermed energiforbruket.

Romslig og stilfull kupé

Det innvendige designet til nye IONIQ electric er rent og ryddig, og kupeen er full av nye funksjoner. Denne praktiske 5-seteren byr på høy komfort og nettbaserte tjenester. Kupeen er laget av miljøvennlig plast og naturmaterialer, blant annet økologiske sukkerrør og lavastein.

Elektrisk drivlinje

Nye IONIQ electric er utstyrt med en oppgradert elmotor og et kraftigere batteri som gir en rekkevidde på 311 km.* Ombordladeren er oppgradert til 7,2 kWh, og det tar bare ca. 54 minutter å lade batteriet til 80 % med en hurtiglader. Det oppgraderte batteriet med 38,3 kWh har 36 prosent høyere kapasitet enn forgjengeren. Litium-ion polymerbatteriet forsyner elmotoren på 136 hk med strøm. Elmotoren med et dreiemoment på 295 Nm gjør at den praktiske 5-seteren akselererer fra 0 til 100 km/t på 9,9 sekunder. IONIQs spesielle elbilplattform gjør at batteripakken er montert lavt i understellet, slik at kupeen blir romslig. Med batteriet montert under setene har IONIQ electric ekstra lavt tyngdepunkt. Det gjør bilen smidigere og morsommere å kjøre. * Rekkevidden er basert på WLTP. Rekkevidden er avhengig av kjørestil og kjøreforhold.

Tre kjøremoduser

Med et tastetrykk kan du velge mellom tre ulike kjøremoduser i IONIQ electric. COMFORT-modus skaper en god balanse mellom energiutnyttelse og ytelse, ECO-modus gir maksimal energiutnyttelse, og SPORT-modus legger til 30 Nm ekstra dreiemoment slik at du har opptil 295 Nm tilgjengelig når du akselererer. Designet og fargen på det virtuelle kombiinstrumentet skifter etter hvilken kjøremodus du har valgt.

Bilder